Logo Prokletí Eridenu
Prokletí Eridenu
Napalm Soft Rok vydání: 1997 Velikost: 24.9MB Staženo: 59x OHODNOTIT HRU
Jedna hvězda pro špatnou, pět hvězd pro skvělou hru. Hodnoťte podle Vašeho nejlepšího uvážení. Děkuji za názor!
Aktuálně hra obdržela průměrné hodnocení: nehodnoceno
Dosud hodnotilo 0 uživatelů.
Uživ. hodnocení: žádné DOPLŇKY DO HRY
Pravým tlačítkem myši na jakoukoliv věc v inventáři, nebo portrét, se ukážou informace o předmětu nebo postavě.

Hlad a žízeň se doplňuje tak, že v inventáři levým tlačítkem vezmete jídlo a pravým kliknete na portrét.
Pohyb
Aktivování/použití
Info v inventáři
Útok
+
Úkrok
STÁHNOUT ZDARMA
Právě stahujete požadovanou hru do vašeho počítače...
Budu moc rád, když danou hru ohodnotíte.

Díky, užívejte si staré hry!
Prokletí Eridenu je akční RPG typu krokovacího dungeonu podobného systému, jako stařičký Dungeon Master. Roku 1997 jej vytvořila česká společnost Napalm Soft. Příběh se odehrává v ruinách tajemného, zakletého města Eriden, v jehož podzemních kobkách musí hlavní hrdina zničit čtyři kouzelné zrcadla.

Samotná hra je jako přes kopírák všech dungeonů z raných devadesátek. Na začátku hry si zvolíte jednoho hrdinu, za kterého budete zbytek hry hrát. Díky tomu se do hry vžijete víc, než když byste ovládali skupinku čtyř, nebo více postav. Váš charakter má žízeň a hlad, takže je potřeba pěkně po staru hlídat jeho žaludek. Statistiky postavy tady skoro žádné nejsou a i samotný inventář je hodně strohý. Druhá pozitivní věc na hře je automapa. Staré Dungeon Mastery jsem většinou právě kvůli absenci mapy obcházel obloukem, ale tady je to jako spása.

Teď nastane trochu kritiky. Design úrovní je vzhledem k roku 1997 otřesný. Celou dobu se potácíte v kobkách, které jsou až neuvěřitelně jednotvárné. Nikde žádné designové dekorace, prostě jen jednotná účelná textura zdí, které se občas lehce pozmění. A to je sakra málo. Návrh kobek taky nedává žádný velký smysl. Spousta pravoúhlých uliček a místností působí spíše jako výplň mapy, než aby tam měly opravdu nějaký účel. Další nepříjemností jsou souboje. Je sice fajn, že klávesou na útočení se hra zastaví, ale po úderu do nepřítele nezjistíte, jestli jste ho trefili. To je docela nepříjemné, když se spousta soubojů řeší kvůli držení odstupu úkrokama.

Samotná grafika není zas až tak zlá. Hra běží ve vysokém rozlišení a ani grafika nepřátel, nebo prostředí není vůbec zlá. Celkový dojem tak sráží již zmíněný strohý design světa. Hudba je poměrně povedená a do hry se hodí. Časem se jí lze ale přeposlouchat. Pokud přemýšlíte nad nějakým dungeonem, doporučuji raději české Brány Skeldalu. Prokletí Eridenu působilo už ve své době jako nízkorozpočtová hra a dnes se ten dojem jen prohlubuje.
Česká lokalizace, poměrně solidní hudba, zajímavý systém magie.
Šíleně stereotypní prostředí, nedotažený soubojový systém, strohá grafika, nenabízí nic nového.
3